Włazy
Coraz częściej studzienki połączeniowe rewizyjne i studzienki przelotowe wykonuje się z tworzywa PCV. Studzienka taka składa się z:
+ części przepływowej zawierającej kinetę przepływową
+ rury wznoszącej (trzonowej)
+ pokrywy teleskopowej wraz z uszczelką
+ włazu żeliwnego jako zwieńczenia
Zastosowanie tego typu studzienek gwarantuje szczelność i niezawodność funkcjonowania sieci kanalizacyjnej. Masa samej studzienki jest dużo mniejsza niż betonowej. Ponadto studzienki z PCV charakteryzują się bardzo dobrą współpracą przy: noszeniu obciążeń spowodowanych ruchem kołowym pojazdów przenoszeniu obciążeń spowodowanych zmianami temperatury w różnych porach roku zmieniających się warunkach gruntowych.
KZO S.A posiada w swej ofercie zwieńczenia do opisanych wyżej studzienek w następujących rodzajach:
+ właz 315 z pokrywą przykręcaną klasy B 125 oraz klasy D 400
+ właz 315 z pokrywą na blokadę B 125 oraz klasy D 400
+ właz 425 z pokrywą przykręcaną klasy B 125 oraz klasy D 400
Wpusty
Wpusty uliczne i ściekowe najczęściej instalowane są na jezdni przy krawężniku, gdzie wymagana jest wytrzymałość na naciski 250 kN. Produkowane są one w wielu odmianach:
Korpus wpustu bezkołnierzowy WUB
+ krata klasy C wkładana luzem typ WUB-C
+ krata klasy D wkładana luzem typ WUB-D
+ krata klasy C mocowana w korpusie zawiasowo WUB1-C
+ krata klasy D mocowana w korpusie zawiasowo WUB1-D
korpus z kołnierzem przystosowany do kosza osadczego WUK
+ krata klasy C wkładana luzem typ WUK-C
+ krata klasy D wkładana luzem typ WUK-D
+ krata klasy C mocowana w korpusie zawiasowo WUK1-C
korpus wpustu z kołnierzem WU
+ krata klasy C wkładana luzem typ WU-C
+ krata klasy D wkładana luzem typ WU-D
+ krata klasy C mocowana w korpusie zawiasowo WU1-C
+ krata klasy D mocowana w korpusie zawiasowo WU1-D
+ krata klasy C korpus nie posiada kołnierza z jednej strony WUC-1
Uwzględniając potrzeby rynku oferujemy wpusty, które mają na trwałe zespoloną kratę z korpusem na tak zwanym "zawiasie", co w zupełności zabezpiecza przed niepożądanym zdemontowaniem kraty z jezdni, a więc zapewnia wieksze bezpieczeństwo ruchu kołowego na jezdniach. Krata jest wykonywana w klasie C i D (wpust WUB1-C).